CEVAP
Bir şeyin haram olması için edille-i erbaada bir delilinin bulunması lazımdır. Sadece, meşhur olan şeyler için yargı bu şekilde değildir. Sözgelişi Kur’an-ı kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için) buyuruluyor. (Bekara 168)
Ana babanızı dövmeyin denmiyor, (Öf demeyin) deniyor. (İsra 23)
Öf demek yasaklanınca, dövmek normal olarak günah olur. (Kur’anda ana babayı dövmeyin diye bir âyet yok, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) demek normal olarak yanlıştır.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Cima esnasında ferce [avret yerine] bakmayın, körlüğe sebep olur.) [Deylemi, İ. Adiy] Bakmak men edilince, ağza almak, yalamak normal olarak caiz olmaz.
Hanımla her türlü ilişki caiz değildir. Bildirilen âyetin meali şöyledir:
(Kadınlarınız [çocuk yetiştiren] tarlanızdır. Tarlanıza iyi mi isterseniz o şekilde varın.) [Bekara 223] Buradan livatanın da caiz bulunduğunu çıkaran sapıklar vardır. Oysa önceki âyetin meali şöyledir:
(Bayanlar hayzdan temizlendikten sonrasında, Tanrı’ın size emrettiği [izin verdiği] yerden onlara yaklaşın.) [Bekara 222]
Emredilmeyen yerden, dübürden, şu demek oluyor ki arkadan yanaşmak, livatadır, büyük günahtır. Şu sebeple İslam âlimleri buyuruyor ki:
(Livata, zinadan daha şiddetli haramdır.) [Bahr-ür raık, Redd-ül Muhtar]
Üç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Livata = homoseksüellik)
(Hanımına dübüründen yaklaşan Tanrı’ın rahmetinden kovulur.) [Sünen sahipleri]
(Hanımına dübüründen yaklaşana Tanrı rahmet ve saygıyla nazar etmez.) [Tirmizi]
İslam âlimleri bir Müslümanın ağzına sövenin, bilmiyorum ne yaparım diyenin imanı gider buyuruyorlar. Şu sebeple ağız, Kur’an okuma yoludur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ağzınızı paklayın, bundan dolayı ağzınız Kur’an yoludur.) [Ebu Nuaym]
Ağza sövmek günah olunca, şu demek oluyor ki senin ağzına pislik koyarım demek, imanı götürmüş olan, insanı kâfir eden bir günah olunca, bizzat ağza meni akıtmak, idrar çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Adamın de idrar ve kan çıkan yeri yalaması asla caiz olmaz. Gayrimüslimlerin çirkin bir âdeti olan oral sekse özenmekten uzak durmalıdır.
Meni, Hanefi mezhebine nazaran necistir. İdrar kanalından çıkmaktadır. Şafii’de ise temizdir. Temiz olması yenir, içilir anlamında değildir. Çamaşıra bulaşırsa namaza engel olmaz anlamına gelir. Başkasının sümüğünü bile, necis olmadığı halde, şu demek oluyor ki namaza engel olmadığı halde alıp yutmak uygun olur mu?
Sual: Fetavayı Hindiyye kitabının Türkçe tercümesinin 12. cildinin 177. sayfasında oral seksin cevazı bildirilmektedir. Buna karşın iyi mi olur da, oral sekse caiz değil denebilir?
CEVAP
Ne Hindiyye’de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor. Ilkin oral seks nedir? Birincisi adamın menisini hanımının ağzına akıtması, ikincisi de adamın kan ve idrar çıkan yeri yalayarak orgazma ulaşmak anlamına gelir. Hiçbir din kitabında bu şekilde bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir. Kur’an okuyan müslüman, ağzına kirli meniyi alabilir mi asla? Müslümanın ağzına sövmek sövgü iken, bizzat pisliği, meniyi ağza akıtmak iyi mi caiz olabilir?
Hindiyye’de deniyor ki: (Nevazil kitabında bildiriliyor ki: Bir adam, zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de olmuştur. Zahire’de de böyledir.)
Burada oral seksten asla bahsedilmiyor. Üstelik “ağza zekeri koymak bile mekruh” buyuruluyor. Mekruh denince, tahrimen mekruh anlaşılır, harama yakın bir iştir. Bu yalnız ağza almaktır, yoksa oral sekse asla cevaz yoktur.
Bir önceki yazımız olan Nefsi terbiye etmek başlıklı makalemizde etmek, nefsi ve Terbiye hakkında bilgiler verilmektedir.