Sual: Aşağıdaki âyetler çelişkilidir. Aynı sûrede hem kural dışı var, hem de yok. Esas çelişki ise, zinanın kanıtlama edilmesi için 4 şahidin ne şekilde bulunacağıdır. Evet 4 tanık iyi mi bulunacaktır?
Namuslu bayanlara zina isnat edip de, sonrasında [bu durumu ispat için] dört tanık getiremeyenlere seksen sopa vurun; ebediyen onların şahitliğini kabul etmeyin. Onlar fâsıkların ta kendileridir. Fakat bundan sonrasında, tevbe edip düzelenler bundan istisnadır. Tanrı oldukça bağışlayıcı ve merhametlidir. (Nur 4,5)
Namuslu, kötülüklerden habersiz mümin bayanlara zina isnadında bulunanlar, dünya ve ahirette lanetliktir. Onlar için oldukça büyük bir azap vardır. Kendi dilleri, elleri ve ayakları, yapmış olduklarına şahitlik ettikleri gün, onlar büyük azaba maruz kalacaklardır. O gün, Tanrı onlara hak ettikleri cezaları verecek ve onlar Tanrı’ın apaçık gerçek bulunduğunu anlayacaklardır. (Nur 23,24,25)
CEVAP
Birinci âyette, (İftira edenlere lüzumlu cezayı verin, şahitliklerini de kabul etmeyin. Fakat tevbe edip düzelenler bundan istisnadır) deniyor. Kısaca tevbe ederlerse şahitliklerini kabul edin deniyor. Aşağıdaki âyetlerde ise, (iftira edenler lanetliktir, onlar ahirette cezalarını bulacaklardır) deniyor. Bu iki âyetin neresi çelişkilidir?
En azılı kâfir bile tevbe ederse affa uğrar. Fakat tevbe etmeyen kâfirler sonsuz Cehennemliktir. Bu günahı işleyen bir müslüman ise o da ahirette cezasını çekecektir. Burada en küçük bir çelişki yoktur.
Güya aslolan çelişki söylediği de, dört şahidin iyi mi bulunacağı imiş.
Kur’an-ı kerimde, zekat verin emri var, fakat iyi mi verileceği kaçta kaç verileceği bildirilmemiştir. Resulullah bunu açıklamıştı.
Kur’anda namaz kılın emri vardır. Sadece namazların kaç rekat olacağı, iyi mi kılınacağı, namazı bozan şeyler Kur’anda açıkça bildirilmemiştir. Bu tarz şeyleri Resulullah efendimiz açıklamıştır.
Bugün dünyadaki anayasalarda da her yargı detaylı şekilde açıklanmaz. İsmi anayasadır. Yasalarla, tüzüklerle açıklanır. Kur’an da İslamiyet’in anayasası gibidir, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de, yetkili âlimler açıklamıştır. Anayasalarda trafik cezaları şudur diye yazmaz. Yasalara havale eder. Anayasa detay kitabı olmadığı şeklinde, Kur’an-ı kerim de detay kitabı değildir. Detayına inmemiştir diye çelişki var demek, balçık atmaktan başka şey değildir. Dört şahidin iyi mi bulunacağının açıklanmamasına çelişki denmez. Noksan denebilirdi. Kim bilir ateist, İslamiyet’te şahitlerin vasıfları, kimlerin tanık olacağı detaylı şekilde açıklandığını bilmiş olduğu için, noksan diyemeyip çelişki demiştir. Fakat bu iddiası da gene kendisine benzemiş, doğrusu gülünç ve iğrenç olmuştur.
Bir önceki yazımız olan Vekil asıl gibidir başlıklı makalemizde gibidir ve vekil hakkında bilgiler verilmektedir.