{değerli|kıymetli} kardeşimiz;
– Ruh mahiyeti bilinmez bir mahluktur. Ruhu bizzat yaratan Allah, onun insan bilgisinin kapsamı dışında olduğunu vurgulamıştır:
dini paylasim sitesi
“Bir de sana “ruh” {konusunda|hakkında|meselesinde|konusu için|meselesi için} soru sorarlar. De ki: “Rûh Rabbimin emrindedir, O’nun bileceği işlerdendir. Size {sadece|yalnızca|sırf} az bir {ilim|bilim} verilmiştir.” (isra, 17/85)
– Ruh şöyle {tanım|tarif} {edilebilir|edilebilmekte|edilmektedir|edilebilmektedir}:
Ruh, {yaşam|hayat} sahibi, {bilinç|şuur} sahibi, nûrânî, fiziksel/maddi olmayan bir vücuda sahip, bir {aşırı|çok|çok fazla|çok aşırı} {özelliği|niteliği|ayrıcalığı}, fonksiyonu olan, gerçek bir varlığa sahip, {ebedi|sonsuz} yaşamaya {müsait|uygun} bir {kanun|yasa}-u emrîdir/{buyruk|emir|komut} aleminden gelmiş Allah’ın bir kanunudur.
{diğer|öteki|başka} bir ifadeyle: “Ruh zî{yaşam|hayat}, zî{bilinç|şuur}, nuranî, vücud-u haricî giydirilmiş, câmi’, hakikatdar, külliyet kesbetmeğe müstaid bir {kanun|yasa}-u emrîdir.” (Sözler/29. söz/2. maksad).
– Bu açıklamalardan anlaşıldığı {gibi|benzeri|bunun gibi|bu gibi}, Ruh madde {olmadığından|olmadığı için|olmaması sebebiyle|olmaması nedeniyle} bir mekanda da değildir. {beden|gövde} {arasında|içinde} yer alması onun bir yerde olduğunu, bir mekân edindiğini göstermez. {beden|gövde} bir mekân olmakla {birlikte|beraber}, ruh {vücudun|bünyenin|bedenin} herhangi maddi bir organında {bulunmadığı|olmadığı} bilinmektedir.
dini paylasim sitesi
Bunun {anlamı|manası} şudur: Ruh {beden|gövde} {gibi|benzeri|bunun gibi|bu gibi} bir mekândadır. {ama|fakat|lakin} maddenin {özelliği|niteliği|ayrıcalığı} olan “tehayyüz”e sahip değil, bir maddeye dayanmamaktadır.
Ruh mahluktur ve kâinatın içindedir. Bu {açıdan|anlamda|manada} bir mekândadır. {vücudun|bünyenin|bedenin} {arasında|içinde} olması bakımından da bir mekândadır. Bu {açıdan|anlamda|manada} bakıldığı {süre|zaman} ruh mekândan münezzeh değildir.
{ayrıca|bununla birlikte|bununla beraber}, madde {olmadığından|olmadığı için|olmaması sebebiyle|olmaması nedeniyle} maddiler {gibi|benzeri|bunun gibi|bu gibi} bir mekâna dayanması söz konusu değildir. Nitekim, Ruh bedene girmeden de {vardır|olmaktadır|bulunur|bulunmaktadır}. {halbuki|oysa} maddi olanların mekânsız varlıkları {bile|dahi} düşünülemez.
Bir önceki yazımız olan Üç Kez Cuma Namazını Terk Etmenin Hükmü Nedir başlıklı makalemizde Üç Kez Cuma Namazını Terk Etmenin Hükmü Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.